A Tungsram-csoport stabilan funkcionáló mindenre kiterjedő vállalatot épít

A Tungsram márkanév erősítésével, új árucikkek fejlesztésével stabilan funkcionáló, mindenre kiterjedő vállalatot építenek magyarországi bázisról kiindulva a világítástechnika területén – mondta Jörg Bauer, a Tungsram-csoport elnök-vezérigazgatója, tulajdonos fővárosi sajtótájékoztatóján.

Hívta fel a figyelmet: a General Electric (GE) Lighting februárban nyilvánosságra hozta, hogy értékesíti európai, közel-keleti, afrikai és törökországi fényforrás üzletágát, illetve a mindenre kiterjedő autólámpa részlegét, ezekből a Tungsram-csoport megvásárolta a magyarországi egységeket, az erről szóló megállapodást kedden írták alá, és tárgyalnak a más földrészeken található GE-egységek átvételéről.

Jörg Bauer, aki ezelőtt a GE felsővezetője volt, kiemelte, hogy a Tungsram-csoport folytatja a korábbi munkát a megvásárolt területeken, ezekre építve fejleszti tevékenységét, és terveik alapján tíz év múlva árbevételük eléri ezt követően az egymilliárd amerikai dollárt.

Az elképzelések alapján az idén 90 milliárd forint árbevételt ér el a Tungsram-csoport, ami megegyezik az átvett egységek előző évi árbevételével, koncentrálnak a szervezetépítésre, főleg a marketing és az forgalmazás területére, ezenfelül az innovációra.

A Tungsram-csoport elnök-vezérigazgatója közölte, az 1901 óta ismert fővárosi, Váci út 77. szám alatti gyártelep és irodaház marad a csoport centruma, és folytatódik a termelés a társaság többi magyar gyártó telephelyén, Hajdúböszörményben, Kisvárdán, Nagykanizsán és Zalaegerszegen, emellettés a Föld más részein felvásárlás előtt található részlegeikben. Jörg Bauer kiemelkedő értéknek nevezte a magyarországi gyárakban dolgozó több mint 4 ezer munkatársat.

Úgy vélte, rugalmas szervezetként a világítástechnikai piac igényeire gyorsabban tudnak ezt követően reagálni versenytársaikhoz képest, erősítik a kutatás-fejlesztés-innováció területét. Egyebek közt azt tervezik, hogy több térségben, kedvező feltételek mellett, partnereket vonnak be a termékfejlesztés érdekében, és saját kutató-fejlesztő laboratóriumot hoznak létre fővárosi telephelyükön – tette hozzá.

Jörg Bauer a finanszírozásról kijelentette, miután árbevételük 95 százaléka exportból származik, rövid- és hosszútávú hitelmegállapodást kötöttek az Eximbankkal, amellett a csoportnál keletkező nyereséget nem veszik ki, visszaforgatják a cégbe.

Jörg Bauer alapján a Tungsram márkanév még mindig rettentően jól cseng az internacionális piacokon, egyebek közt Kelet-Közép-Európában, a Távol-Keleten, Észak-Afrikában. Megemlítette, hogy ahol eddig a GE saját márkanév alatt értékesítette a világítástechnikai termékeit, ott Tungsram néven szállítanak ezután. Ezzel szerinte a Föld különféle részén található piaci pozíciójukat erősíteni tudják ezután, és jó lehetőséget látnak az ázsiai piaci jelenlét erősítésében, amerről most árbevételüknek mindössze 4 százaléka származik.

Mózes Gabriella, a Tungsram-csoport teljes körű autólámpa-üzletág vezetője kiemelte, hogy bevezetik a ledes termékeket, ezen a szféraban erősítenek, követik az autógyárak igényeit, kooperálva a valószínűsíthető partnerekkel is.

Jörg Bauer kiemelte a GE-től hozott cégkultúra folytatását, a Tungsram-csoport is ösztöndíjjal támogatja a középfokú és felsőfokú intézményekben tanuló fiatalokat, együttműködnek egyetemekkel, önkormányzatokkal.

mti