Megint rekordértékesítéssel zárta az évet a BMW Magyarországon

A BMW Group rekordértékesítéssel zárta a 2019-es évet Magyarországon, viszonyítva a tavalyi esztendőhöz 18 százalékkal több, összesen 3714 BMW-t adtak el, Miniből ugyanakkor 59 százalékkal többet, 424 darabot – mondta Salgó András vállalati kommunikációs igazgató a vállalat sajtótájékoztatóján.

Ismertetése alapján minden kategóriában jól teljesítettek autóik, a legtöbbet az X5-ös szabadidőautóból adták el, összesen 594 darabot.

Salgó András kiemelten szólt arról, hogy az elektromos és bővítmény hibrid modellek eladásával múlt évben is megdöntötték saját rekordjaikat, összesen 636 ilyen gépkocsit értékesítettek, ami 53 százalékkal több, mint 2018-ban (415).

Ezekből felettébb jól fogyott a teljesen elektromos i3-as modell, amiből 223-at adtak el 2019-ben, 50 százalékkal többet, mint az azt megelőző évben. A Magyarországon forgalmazott, teljesen elektromos gépjárműk közt ezzel a harmadik helyen állnak a Nissan Leaf és a Volkswagen e-Golf után. A magyarországi piacon 2019-ben összesen 1706 teljesen elektromos gépjárműt adtak el.

Magyarországon új bővítmény hibrid gépkocsiból 963-at értékesítettek előző évben, ebből 413 BMW modell volt.

Salgó András arról is szólt, hogy a nagycsaládos kedvezménynek betudhatóan 160 darabot adtak el 7 üléses BMW 2 GranTourer modellből, ez 493 százalékos növekedés volt viszonyítva a tavalyi esztendőhöz, mikor is ebből a modellből csak 27-et értékesítettek. Hangoztatta, a kormányzati támogatásnak hála egy új vásárlói kört tudtak megszólítani.

A BMW nemcsak Magyarországon, hanem globálisan is rekorddal zárt az eladásokat nézve, összesen több mint 2,52 millió gépkocsit adtak el, ez lett a társaság korábbi legjobb értékesítési éve.

Salgó András kiemelte: a BMW célja, hogy minden vevő részére azt a meghajtást nyújtsák, ami a legjobb részére, mindent összevetve 2021-től olyan padlólemez architektúrát vezetnek be, amely alkalmas a szokásoknak megfelelő benzin- és dízelmotoros, továbbá a bővítmény hibrid és a teljesen elektromos hajtásra is.

A BMW azzal számol, hogy 2030-ra az USA-ban és az Európai Unióban is 30 százalék, Kínában ugyanakkor 55 százalék lehet az elektromos és bővítmény hibrid gépkocsik aránya. Ennek köszönhetően biztosítanak ezután még több ilyen meghajtású gépkocsit. Ezekből Salgó András külön kiemelte az idén tavasszal érkező teljesen elektromos Minit.

A Datahouse információi alapján előző évben a magyarországi újautó-piacon előző évben 157 906 személyautó kelt el, mindent összevetve a BMW részesedése a 3714 eladott gépjárművel 2,35 százalékos. Miniből 424 fogyott, 157 darabbal több a 2018. évinél, a márka a piac 0,27 százalékát birtokolja.

mti