Az LG Electronics (LG) elindítja a Mission for the Future (Küldetés a jövőért) titulussal rendelkező, startup vállalkozások részére kiírt átfogó versenyt, melynek célkitűzése, hogy megtalálják a jövő felé vezető utat megnyitó továbbfejlesztett technológiákat és kereskedelmi ötleteket. A debütáló megmérettetésnek a társaság új, Szilícium-völgyi székhelyű innovációs centruma, az LG NOVA házigazdája. Az LG NOVA egy olyan, az LG-n belül felállított, startupokkal és vállalkozói közösségekkel munkálkodó stratégiai center, melynek célkitűzése, hogy új vállalkozásokat hozzon létre és még több innovációt juttasson el a külső szereplőktől az LG-ig.
A kilenc hónapon át tartó, minden évben megrendezendő „Mission for the Future” célja a legjobb elgondolások, koncepciók és vállalkozások felkutatása, amelyek javítják az életminőséget egy zöldebb, intelligensebb, egészségesebb és leginkább összekapcsolt jövőben. A verseny kiválasztott résztvevői a vállalkozásbeli javaslataikon az LG NOVA csapatával három-hat hónapon belül kezdenek el dolgozni, ennek nyomán mindazonáltal 2022 márciusában indul el a döntősöket kiválasztó folyamat.
A verseny döntősei lehetőséget kapnak arra, hogy közösen dolgozzanak az LG NOVA kaliforniai csapatával, amely felgyorsíthatja növekedésüket, magasabb szintre juttathatja őket, és lehetőséget adhat akár arra is, hogy az LG-vel együttes vállalkozást indítsanak. A társaság akár 20 millió dollárt is elkülöníthet, hogy a döntősöket befektetésekkel, erőforrásokkal, a koncepciófejlesztés finanszírozásával, ezenfelül az LG átfogó infrastruktúrájához és ellátási láncához való hozzáféréssel támogassa, azonfelül hogy hozzásegítse a finalistákat az LG-vel együttes vállalkozások létrehozásához.
A folyamat alatt a verseny rendkívüli hatékonyságot nyújtó, jellegzetes vállalkozásbeli ötlettel ellátott résztvevőinek lehetősége lesz arra, hogy az LG-vel és partnereivel kapcsolatba kerülve hozzáférjenek a vállalati erőforrásokhoz, mentorálási és kísérleti programokhoz, ezzel fejlesztve tovább vállalkozásukat.
A 2021-2022-es verseny az emberek, közösségek és a bolygó javát szolgáló, technológiailag fejlett életstílust támogató innovációkra összpontosítja a figyelmet, öt fókuszterületen:
- Connected Health (Összekapcsolt egészség): modern megközelítések, hozzáférési opciók és berendezések, amelyek támogatásával az emberek bármikor és bárhol nagyobb kontrollt gyakorolhatnak egészségügyi ellátásuk felett, ezáltal javítva a népesség egészségi állapotát és a jóllétét;
- Energizing Mobility (Energiát a mobilitásnak): új szolgáltatások, megoldások és kereskedelmi elgondolások, amelyek segítenek az elektromos mobilitási infrastruktúra kiépítésében és a villamosenergia még kiterjedtebb felhasználásában a járművek és a közlekedés kapcsán;
- Smart Lifestyles (Okos életmódok): az LG ThinQ platformjában rejlő lehetőségeket kihasználva a hálózatba kapcsolt otthoni terekhez köthető tartalmak, szolgáltatások, alkalmazások fejlesztése a szokványos életvitel egyszerűbbé és jobbá tételéért;
- The Metaverse (A Metaverzum): a játékok, a VR-, az AR- és az XR-technológiák, a blokklánc, a digitális avatárok és egyéb modern műszaki megoldások által elérhetővé tett fejlesztések, amelyek segítenek a digitális világ és az internet új generációjának felépítésében, sőt még
- Innovation for Impact (Újítás a hatásért): az áttörést jelentő vagy kiegészítő fejlesztések részére szolgáló tér, amely az LG „fejlesztés egy jobb életért” filozófiájával összhangban hat pozitívan az emberekre, közösségekre és a bolygónkra.
„A Mission for the Future verseny az LG NOVA első lépése annak érdekében, hogy az LG részére külső innovációkat csatornázzon be. A csapat az egész világon innovátorokkal és a startupokkal üzemel ezt követően közösen, hogy közösen fejlesszék ötleteiket és építsék vállalkozásaikat” – mondta Dr. Sokwoo Rhee, az LG Electronics innovációért felelős szenior alelnöke, az LG NOVA vezetője. „Szolidan fogalmazva, az LG akarna pozitív társadalmi hatást elérni, és hiszünk abban, hogy több nézőpont jobb innovációkat idézhet elő a szélesebb teljes körű közösség részére. Mindez a fenntartható életmódot, a környezetbarát termékeket és teljességében a befogadó társadalmat szolgáló technológiákat jelenti. Azért fejlesztünk, hogy életeket mentsünk, megmentsük a Földet és jobb életet teremtsünk mindenki részére.”
Mindent összevetve üzemel a Mission for the Future értékelési és kiválasztási folyamata
A Mission for the Future versenyre 2021. szeptember 1. és október 25. közt lehet pályázni a missionforthefuture. lgnova.com weboldalon (angol nyelven válik hozzáférhetővé). A nyertesek névsorát 2022 júniusában hozzák ezután nyilvánosságra: összesen akár 10 vállalkozás is döntős lehet, azaz lehetőséget kap arra, hogy az LG-vel összefogva fejlessze üzletét.
A megmérettetésben részt vevő startupok első, maximum 50 vállalkozásból álló körének („First 50”) kiválogatására 2021. október 25. és december 31. közt kerül sor. Az ide bejutó üzemek részére hozzáférést biztosítanak az együttes üzlet növekedését segítő erőforrásokhoz, beleértve az alapvető kereskedelmi infrastruktúrát, a átfogó technológiai vezetőkkel való kapcsolatépítést, a mentorálási és az együttműködési lehetőségeket. Ez a csoport ugyancsak kapcsolatba kerül az LG vállalati partnerekből, kockázati tőkebefektetőkből, kísérleti programokból, illetve egyéb befolyásos szervezetekből álló hálózatával is, hogy újabb vállalkozásbeli lehetőségeket tárhasson fel.
Az LG NOVA csapata 2022 januárja és márciusa közt folytatja az első 50-es körbe bekerült startupokkal való együttműködést, 2022 márciusának végén mindazonáltal publikálja az innen kiválasztott 20 vállalkozás listáját („Selected 20”). Ez a csoport az együttes vállalkozásbeli növekedési stratégia és az igények alapján hozzáférhet tőkebefektetésekhez, az LG mindenre kiterjedő infrastruktúrájához és másfajta kereskedelmi erőforrásokhoz is.
Ezt követően 2022. júniusának végén az LG NOVA csapata kijelöli a győzteseket, vagyis a legjobb 10 vállalkozást („Top 10”), amelyiknek lehetősége nyílik az LG-vel kooperálva, a társaság átfogó hálózatának segedelemével fejlesztenie üzletét.