Új arculattal jelentkezik az Egri borvidék

Új arculattal jelentkezik az Egri borvidék

A hagyományokra utaló, de a jövőnek is üzenő új arculattal jelentkezik az Egri borvidék. A szárnyas bikát ábrázoló új logóval és az arra épülő arculattal első alkalommal a július 21-én kezdődő, egri Vino rendezvényen találhatja szemben magát a nagyérdemű.

Öt éve alakult meg helyi borászok összefogásával az Egri Borműhely, amely piackutatást is rendelt, hogy felmérje a fogyasztók kapcsolatát a borvidékkel. A sok pozitív visszajelzés mellett ekkor kiderült, hogy a programkínálat és a kommunikáció újragondolásra szorul – idézte fel a modern arculat budapesti sajtóbemutatóján az Egri Borműhely elnöke.

Soltész Gergő kijelentette még: ezt követően az Egri Borvidék Hegyközségi Tanácsával együttműködésben a borvidék részére új marketingstratégia készült, aminek egyik eleme a modern arculat, másrészt dolgoznak az egri borok stílusának egységesebbé tételén is.

A korszerű arculatot az EBHT megrendelésére Ipacs Géza grafikus hozta létre, aki maga is Egerben él, és nagyon sok egri borásszal dolgozott egyesült erővel – közölte Soltész Gergő, hangsúlyozva: egyértelmű választás volt az ő személye.

Ipacs Géza kiemelte, hogy egy új arculattal jó esetben nem kizárólagosan egy egységesítő vizuális elem készül el, hanem az egyfajta irányt is tud mutatni. A grafikus így nemcsak egy logót, hanem egységes arculatot tervezett a szárnyas bika motívumra felfűzve, amely utal a borvidék legismertebb márkájára, az egri bikavérre, de a fejlődésre, a helyi borászok lendületére is. Ehhez kapcsolódik az „Egri bor – Szenvedély 1000 éve” szlogen.

Soltész Gergő hozzáfűzte: lényeges volt, hogy a korszerű arculat hangsúlyosan utaljon a tradíciókra, mert sok évszázad jártassága kínálja, hogy olyan finom bort készítsenek az egri borászok, mint amilyet most kóstolhat a vásárló.

Ugyanakkor nem mindössze a bikavérre épül a kommunikáció, a cél hiszen megmutatni, hogy az Egri borvidék a nagy vörösborok mellett észbontóan alkalmas nagyszerű fehér és rosé borok készítésére is – jegyezte meg.

Állítása alapján a modern arculat az Egri borvidék nyári rendezvényein mutatkozik be: elsőként a Vino rendezvény közönsége találhatja szemben magát vele július 21. és 27. közt, de az augusztus végi Egri Bikavér Ünnepen is a friss arculatot használják már.

A modern stratégia része, hogy Egerben minden évszaknak meglesz a saját tematikája és boros eseménye, az ez évi év végén új eseményként mutatkozik be példaként az a találkozó, amely a dűlős borokat ismerteti – közölte Soltész Gergő.

mti