A logisztikai piacra fejlesztett multikamerás rendszert a Bosch

A logisztikai piacra fejlesztett multikamerás rendszert a Bosch

A raktárcsarnokokban a leggyakoribb „hiánycikk” a hely. A targoncavezetőknek sokszor a legszűkebb folyosókon, polcrendszerek közt kell manőverezniük, ami gyakran vezet a járművet vagy az árut érintő, olykor drága balesetekhez, vagy akár személyi sérüléshez. Németországban éves szinten csaknem 12 ezer olyan balesetet jelentenek hivatalosan, amelyeknek villástargonca is részese (forrás: WEKA). A német Fa- és Fémipari Munkáltatók Felelősségbiztosítási Egyesületének (BGHW) egy felmérése alapján a balesetek főképpen a tolatások alatt, a jármű közeli, egy és három méter közti környezetében következnek be. „A vezető tekintete nem lehet ugyanabban az időben mindenhol, ebben nyújt segítséget a Bosch multikamerás rendszere” – mutatott rá Andrew Allen, a Bosch haszon- és nem közútijármű-részlegének felelőse.

360 fokos kép támogatja a manőverezést

A multikamerás rendszer támogatásával a vezető 360 fokban látja a targonca környezetét még akkor is, ha nagyméretű rakományt szállít. Ennek betudhatóan szűk helyen is szimplán felvehető, továbbá mozgatható az áru. A rendszer amellett támogatja a villástargoncák korrekt manőverezését és a különféle távolságok menet közbeni pontosabb becslését – a logisztikai műveletek ezáltal simán, biztonságosan és eredményesen hajthatók végre. A multikamerás rendszert a szabályozóegység és négy különösen kompakt kialakítású, kishatótávú kamera alkotja, amelyekkel együttesen akár 8×8 méteres övezet is belátható. A kamerákat eredendően a Bosch személygépjármű-részlege részére tervezték, de most a logisztikai piac egyedi követelményeire szabták keresztül őket.

A jármű egész környezetét érzékeli a rendszer

A kamerákat a jármű elején, hátulján és két oldalán helyezik el, s egyenként csaknem 190 fokos látószögükkel a jármű egész környezetét érzékelik. A vezető részletgazdag háromdimenziós modellként látja járművét a képernyőn, amely a targonca működése közben is valós időben ábrázolja a környezetet. A képernyőn megjelenő nézeteket – önálló kameraképek vagy 360 fokos körkörös kép, azonfelül teljes- vagy osztottképernyős megjelenítés – a vállalat az adott jármű alkalmazási köre alapján előre konfigurálhatja, a vezető ugyanakkor a pillanatnyi munkaművelet alapján választhat a rendelkezésre álló alkalmak közül.

A multikamerás rendszer támogatásával elöl-, hátul és felülnézetben ugyancsak megjeleníthető a jármű közlekedési útvonala, ami támogatja a manőverezést és a besorolást. A rendszer szabályozóegysége a bekormányzási szöget megállapítva számítja ki a jármű útját, melyet elvárásoknak megfelelően a képernyőn is ábrázolhat. A bekormányzási szög változásával a rendszer az útvonalat újraszámolva módosítja a képet.