A BMW M új dimenziója: menetdinamikai tesztek a korszerű BMW XM modellel

A BMW M új dimenziója: menetdinamikai tesztek a korszerű BMW XM modellel

Megjött a sorozatgyártást előkészítő utolsó finomhangolási fázisba a BMW M GmbH első hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával szerelt, nagyteljesítményű sportautója. A friss fejlesztésű, 480 kW / 650 lóerő maximális teljesítményre képes M Hybrid hajtáslánc-technológia és a típus-specifikus BMW M futómű-technológia isteni összehangolása kikövezi az utat a lélegzetelállítóan dinamikus vezetési impulzus felé.

Jóllehet, összetéveszthetetlen stílusjegyeit egyelőre álcázó fólia takarja, sportos adottságait le sem tagadhatná: menetdinamikai tesztjein a modern BMW XM még a sokat gyakorlott pilótákat is a vezetés élményének új formájával érzékelteti meg. A BMW M GmbH első hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával szerelt, nagyteljesítményű sportautója a sorozatgyártást előkészítő utolsó finomhangolási fázisba érkezett. A BMW Concept XM tanulmányautó premierje után pár hónappal az előszériás prototípusok intenzív, aprólékos tesztprogram keretei közt igazolják a hajtáslánc- és futómű-technológia rátermettségét. A BMW XM készen áll arra, hogy újradefiniálja a kimagasló menetteljesítmény, a luxus és a végtelen erőtöbblet fogalmát.

A teljesítményre tökéletesített tisztán elektromos meghajtású modellek, a BMW i4 M50 (vegyített energiafogyasztás (WLTP): 18,0 – 22,5 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km) és a BMW iX M60 (vegyített energiafogyasztás (WLTP): 21,9 – 24,5 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km) után a BMW XM az elektromos mobilitás merőben új válfajával láttatja meg a nagyteljesítményű sportautók szegmensét. A mostani fejlesztésű M Hybrid hajtáslánc-technológia maximális teljesítménye 480 kW / 650 lóerő, amit egy V8-as benzinmotor és egy nagyteljesítményű elektromos motor kettőse állít elő. A hajtáslánc-technológia csúcs forgatónyomatéka 800 Nm. A hajtáslánc végtelen erejét a bajor prémiumgyártó első hibrid-specifikus M xDrive okos összkerékhajtási rendszere osztja el a négy hajtott kerék közt, rendkívüli hatékonysággal és extrém gyorsasággal.

A BMW XM világpremierjét előrevetítő visszaszámlálás hibátlanul egybeesik a fennállása 50. évfordulóját ünneplő BMW M GmbH jubileumi eseményeivel. A modell sorozatgyártása 2022. decemberében kezdődik az Egyesült Államokban, a BMW Group spartanburgi üzemében. „Úgy, hogy a BMW XM sorozatgyártását jubileumi évünk végén indítjuk be, a jövőbe tekintünk. Abba a jövőbe, ahol a BMW M szakít a konvenciókkal és kitolja a határokat” – hangoztatta Franciscus van Meel, a BMW M GmbH vezérigazgatója. „Az elektromos mobilitás új lehetőségeket ad nekünk arra, hogy a BMW M modellek varázslatos vezetési élményének új formáját helyezzük előtérbe. Teljesítményre cizellált és nagyteljesítményű modelljeink az elkövetkezendő időszakokban is összetéveszthetetlenül speciális, hamisítatlan BMW M modellek lesznek, hajtáslánc-technológiájuktól függetlenül” – tette hozzá.

A BMW XM közutakon végzett menetdinamikai tesztjeihez a fejlesztő- és tesztmérnökök túlságosan változatos és megterhelő útszakaszok szériáját válogatták össze. A korszerű nyolchengeres benzinmotor és a nagyteljesítményű elektromos motor okos együttműködését ezáltal roppant módon széles tartományban, részletekbe menően tesztelhetik és finomhangolhatják: az autópályákon végzett rugalmassági tulajdonságoktól kezdve, a kanyargós országutak lendületes feltérképezésén át, egészen a nagyvárosi forgatagok végeláthatatlan araszolásaiig. A meredek hegyi átjárók és a keskeny szerpentinek az M xDrive nagy tudású összkerékhajtás és a hátsó tengely osztóművében dolgozó, elektronikusan vezérelt differenciálzár menetdinamikai kvalitásainak megméretéséhez is ideális terepet biztosítanak.

A BMW XM a valós szituációk közti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, átfogó szabvány alapján funkcionáló tesztciklus (WLTP) mérései alapján egy feltöltéssel nagyjából 80 kilométer megtételére képes tisztán elektromos meghajtással, ami azt jelenti, hogy a modell nem kizárólagosan a belvárosokban, de hosszabb távokon is képes a gyakorlatilag hangtalan, emisszió-mentes közlekedésre. Az elektromos motor azonnali rendszerreakciója már a gázpedál legapróbb érintésére is vérpezsdítő intenzitású. ELECTRIC vezetési üzemmódban az elektromos motor azonnali teljesítmény-leadása dinamikus gyorsulási élményt garantál, példaként zöldre váltó forgalmi lámpáknál vagy a lakott szféra határát jelző tábláktól.

Azt a tényt, hogy az újdonságot hamisítatlan BMW M modellként tervezték meg a mérnökök, a tengelyek közti úgyszólván példás, 50:50 arányú terhelés-elosztás és a kifinomult futómű-technológia ugyanúgy igazolja. A modern BMW XM alapfelszereltségének az adaptív BMW M Professional futómű-technológia is része, amely a típus-specifikus spirálrugókat, az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat, azonfelül – a BMW M modellek történetében első alkalommal – a 48 voltos technológiával dolgozó, elektromechanikus dőlés- és borulásgátló rendszert is magába foglalja. A kiegészítő Active Roll Comfort funkcióval ez utóbbi oldalanként képes önvezérelten csökkenteni az egyenetlen útfelületből adódó karosszéria-kilengéseket, míg a karosszéria hasmagasságát is aktívan állítja. A BMW XM alapfelszereltségének része valamint – a BMW M modellek történetében szintén első alkalommal – az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) is, amely nagymértékben fokozza a modell agilitását és kanyardinamikáját, sávváltásokkor ugyanakkor iránystabilitását.

Ezen technológiáknak, ugyanakkor a típus-specifikus BMW M fékrendszer, a legújabb integrált fékrendszer és a külön választható extrafelszereltség részeként akár 23” méretig megrendelhető BMW M könnyűfém keréktárcsa-garnitúra egységének betudhatóan a modern BMW XM még a legdinamikusabb vezetési szituációkban is mindvégig isteni kezelhetőséget és precíz irányíthatóságot garantál. Mindehhez mindemellett fejedelmi menetkomfort társul, legyen szó akár rövid belvárosi utakról, akár hosszúra nyúló utazásokról. A teljesítmény és komfort közti ideális egyensúlyt a hétköznapi stádiumok közt végzett átfogó menetdinamikai tesztek alatt hangolják tökéletesre a mérnökök. Az előszériás prototípusokat tesztelő, szakavatott pilóták aprólékosan dokumentálják a futómű-technológia kátyúkra, útegyenetlenségekre vagy útszennyeződésekre, továbbá a modell hirtelen irányváltásokra, spontán sávváltásokra és intenzíven lassuló, elnyújtott lejtőszakaszokra adott reakcióit. Ezek a menetdinamikai tesztek a hajtáslánc- és futómű-technológiai alkatrészek összehangolásának részeként garantálják, hogy a BMW XM belsőégésű erőforrásának, elektromos motorjának, futóművének és vezérlő technológiáinak rendszere egy remekül integrált és cizellált, harmonikus egészként érkezik meg az utakra, a BMW M modellek által fémjelzett, mesés vezetési behatás új formáját kínálva.