A BMW i8 forradalmi hajtáslánca negyedszerre is elhódította az Év Motorja díjat

A BMW i8 forradalmi hajtáslánca negyedszerre is elhódította az Év Motorja díjat

A BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster plug-in hibrid hajtáslánca sorozatban negyedik alkalommal diadalmaskodott a Föld legjobb erőforrásait díjazó internacionális megmérettetésen.

A BMW i8 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,8 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás: 14,0 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 42 gramm / km) és a BMW i8 Roadster (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,0 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás: 14,5 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 46 gramm / km) plug-in hibrid hajtáslánca idén sorozatban negyedik alkalommal hódította el az internacionális Év Motorja díjat az 1.4 – 1.8 liter hengerűrtartalmú erőforrások kategóriájában.

A BMW i8 forradalmi hajtáslánca 2014-ben ünnepelte világpremierjét, és attól fogva évente bezsebelte a színvonalas elismerést kategóriájában. Debütálásakor az modernizált modern műszaki megoldást nem kizárólagosan a legjobb új erőforrásnak járó díjjal, de az év abszolút legjobb hajtásláncát megillető elismeréssel is kitüntette a szakmai zsűri. A hálózatról tölthető, plug-in hibrid hajtáslánc az előző években díjak, elismerések és kitüntetések szériáját nyerte el, a 2018-as Év Motorja díj ugyanakkor újból a korszerű modern műszaki megoldás úttörőként betöltött meghatározó pozícióját igazolja. A 2014-es piaci premier óta eltelt négy évben a BMW i8 a valaha forgalmazott legsikeresebb plug-in hibrid sportautóvá érett. A BMW i divízió két nagysikerű modellpárosa, a tisztán elektromos meghajtású BMW i3 és BMW i3s, ezenfelül a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster a sorozatgyártásban elérhető aktuális járműtechnológia legjavát testesíti meg, aminek innovációit a BMW márka egyre több modellsorozata örökli meg.

A nemrégiben bemutatott új BMW i8 a vérbeli sportautók menetteljesítményét egy nagyvárosi kisautó átlagos üzemanyag-fogyasztásával ötvözi. A hátsó kerekeket hajtó háromhengeres benzinmotor maximális teljesítménye 170 kW / 231 lóerő, míg a (szokásoknak megfelelő háztartási aljzatról tölthető) nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorról táplált elektromos motor 105 kW / 143 lóerő maximális teljesítménye az első tengelyt hajtja. A BMW Group házon belül kifejlesztett és legyártott, típus-specifikus plug-in hibrid hajtáslánca a legkorszerűbb gépkocsik menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörének mérései alapján tisztán elektromos meghajtással, a nagyfeszültségű lítium-ion akku egyetlen feltöltésével 55 kilométer megtételére képes. A belsőégésű kapacitás és az elektromos motor együttműködése egy forradalmian modernizált összkerékhajtást teremt, amely valósággal az aszfaltra ragasztja a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster párosát. A hajtáslánc szokatlan kvalitásai dinamikus gyorsításokkor és intenzív kanyarvételek közben érezhetők leginkább.

A BMW modelljeire sajátos vezetési élményt a belsőégésű kapacitás és az elektromos motor együttes, 275 kW / 374 lóerő maximális rendszerteljesítménye garantálja. A progresszív sportautó 4,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, míg a BMW i8 Roadster 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása és vegyített energiafogyasztása a legkorszerűbb gépjárműk menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörének mérései alapján mindössze 2,0 liter, ezenfelül 14,5 kWh. A modell kilométerenkénti károsanyag-kibocsátása mindössze 46 gramm. A BMW i8 Coupé tekintetében ezen értékek 1,8 literre, 14,0 kWh-ra és 42 grammra csökkennek.

Idén sorozatban huszadik alkalommal adományozták az internacionális Év Motorja díjakat. Az elmúlt két évtizedben a BMW Group erőforrásai és hajtásláncai összesen 69 abszolút- és kategóriagyőzelmet zsebeltek be. A független zsűri – ahol idén 31 állam 70 autós szakújságírója foglalt helyet – évről évre jó néhány eltérő kategóriában díjazza az autóipar legjobb erőforrásait és hajtásláncait.