A BMW Group integrálja az ALPINA márkát

A BMW Group portfóliója új taggal bővül: az ALPINA márka a vállalatcsoport részévé válik. Az ALPINA márka jogaival a BMW Group rendelkezhet, aminek égisze alatt a vállalatcsoport még változatosabbá formálhatja saját luxusautó-kínálatát. A BMW AG és az ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG ugyanakkor olyan megállapodást kötött, amely az ALPINA márka és a Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG jövőjét szintúgy hosszútávon biztosítja.

Az megváltoztatás foganatosítása nagyszámú halasztott hatályú feltételhez és az illetékes versenykorlátozó hatóságok jóváhagyásához kötődik. A BMW Group és az ALPINA márka közt fennálló, ebben a pillanatban hatályos együttműködési megállapodás – amit 2020 végén újabb öt évvel meghosszabbítottak – 2025. december 31-én jár le. A felek megállapodtak abban, hogy az egyesülés kapcsán semmiféle pénzügyi részletet nem hoznak nyilvánosságra. A változás a vállalatcsoport részvényeit nem érinti.

A BMW és a Münchenhez közeli Buchloe településében funkcionáló, kisszériás modelleket gyártó vállalkozás az elmúlt több mint fél évszázad alatt fölöttébb szoros, maximális bizalomra épülő kapcsolatot formált ki. Ebben az együttműködésben most új fejezet veszi kezdetét.

„Az autóipar épp egy messzire mutató és a fenntartható mobilitást éltető átalakulás kellős centrumában jár. A létező vállalkozásbeli modelleket így rendszeresen felül kell vizsgálni. A Buchloe-i vállalkozás már több mint ötven éve tanúsítja, hogy a részletekre való gondos odafigyelés csúcsminőségű exkluzivitásokként ölt testet. A BMW Group hajtóereje pont ugyanez, a lenyűgöző gépkocsik iránt érzett szenvedély. Így is kezdünk most új fejezetet hosszú ideje tartó partnerségünk égisze alatt. A márkajogok megszerzése kínálja számunkra, hogy hosszútávon alakítsuk eme szokásokkal átitatott márka útját. Nagy örömmel köszöntjük az ALPINA márkát a BMW családjában” – mondta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja.

Az elektromos mobilitás irányába történő megszakítás nélküli átalakulás és a az egész világon szigorodó iparági szabályozások – különös tekintettel az emissziós normákra, az autókban alkalmazott szoftverek validálására, azonkívül a vezetést támogató és biztonságtechnikai rendszerekkel szemben támasztott követelményekre – lényegesen nagyobb kockázatot jelentenek a kisszériás modelleket gyártó vállalkozásoknak. Az ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG vezetősége mindennek egy olyan stratégiai átszervezéssel megy elébe, amely hosszútávon biztosítja a Buchloe településében funkcionáló üzem életképességét.

„Idejekorán felismertük az autóipar előtt álló kihívásokat és a helyes irányt jelöljük ki az ALPINA és családi vállalkozásunk, a BOVENSIEPEN részére” – hangoztatta Andreas Bovensiepen, az ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG társügyvezető igazgatója. „Ezzel az ALPINA és a BOVENSIEPEN részére is új fejezet kezdődik. Mindkét társaság jelentősen kívánatos, mi viszont tudatosan döntöttünk úgy, hogy az ALPINA márkát nem adjuk át bármelyik gyártónak. A BMW és az ALPINA évtizedek óta együttműködik és megbízik egymásban, ezáltal stratégiailag az a helyes döntés, hogy az ALPINA márkát az elkövetkezendő időszakokban a BMW Group irányítsa” – tette hozzá.

Az összefogás mindazonáltal folytatódik – igaz, más formában: a Bovensiepen család tulajdonában található társaság a pillanatnyilag hatályos együttműködési megállapodás keretében, 2025 végéig még mindig a BMW ALPINA járművek fejlesztésére, gyártására és értékesítésére fordítja mérnöki szakértelmét. Az ALPINA csapata mindent összevetve az alap BMW modelleket átfogó módosításokkal látja el – beleértve az erőforrást, a váltót, a futóművet, az aerodinamikát és az utastér felszereltségét. A BMW ALPINA modelleket a BMW gyártósorain szerelik elő, az exkluzív gépkocsik végső összeszerelését mindazonáltal a Buchloe-i üzem végzi – az különleges ügyféligényeknek pompás utasteret is beleértve.

Az aktuális és leendő BMW ALPINA modellek szervizelését, ezenkívül alkatrész- és kiegészítő-ellátását hosszútávon a Buchloe-i létesítmény biztosítja. Az aktuális ügyfélszolgálati együttműködésben nem lesz változás. A két cég közti stratégiai összefogás részeként modernizálják Buchloe-ban a BMW ebben a pillanatban is funkcionáló fejlesztésszolgáltatási üzletágát. Az kooperáció a családi vállalkozás részét képező borászatra nem terjed ki.

„A BMW és az ALPINA pompás párosítás! Az ALPINA márka az elmúlt ötven évben a BMW mellett fejlődött, ezáltal minden adott ahhoz, hogy az autórajongók szívét az egész világon megdobogtassa. A BMW ALPINA modellek a kulturált sportosság, a luxus és az exkluzivitás kiváló harmóniáját testesítik meg. Igencsak örülünk annak, hogy sikerült megszereznünk az ALPINA márkajogait és új vérpezsdítő modellekkel bővíthetjük portfóliónkat” – nyilatkozta Jens Thiemer, a BMW márkaigazgatója.

2021 volt az ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG történetének legsikeresebb éve. A családi vállalkozás erre az erős alapra építkezve formálja stratégiai központját, hogy minden tekintetben megfeleljen az egyre szigorodó szabályozásoknak és az iparág technológiai változásainak. Ez hosszútávon biztosítja a Buchloe településében funkcionáló üzem életképességét.

„Tovább folytatjuk édesapánk életművét és befektetünk az ugyancsak jól csengő BOVENSIEPEN névbe. Szakértelmünkre és magas komoly szabványainkra támaszkodva az elkövetkezendő időszakokban újabb csodálatos megoldásokat fogunk piacra dobni” – mondta Florian Bovensiepen, az ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG társügyvezető igazgatója. „Ötletes, jelentősen tehetséges és lojális munkatársaink nélkül az ALPINA nem vált volna nemzetközileg ismert sikertörténetté. Vállalatunk, csapatunk és családjaink erejére támaszkodunk, hogy folyamatosan legelőnyösebb lépést tegyük meg. Ugyanakkor tudjuk, hogy a BMW Group oldalán megkötött megállapodással felelősen támogatjuk munkatársainkat és mindent megteszünk annak érdekében, hogy enyhítsük az átalakításból eredő lehetséges hatásokat” – tette hozzá.

Az ALPINA márkajogainak átadása és a pillanatnyilag hatályos együttműködési megállapodás 2025-ös lezárása a Buchloe-i üzem munkahelyeire is hatással lesz. Az későbbi években a BMW minden patronálást megad az ALPINA márka munkatársainak átszervezéséhez és annak érdekében, hogy mindazoknak a munkatársaknak, akik nem tudnak tovább dolgozni a Buchloe-i üzemben, 2025-ig házon belül, vagy beszállító és fejlesztési partnereinél új állást kínáljon.

A Buchloe településében funkcionáló német autógyártó vállalatot hivatalosan 1965. január 1-jén alapították ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG néven. Az ALPINA az 1960-as évektől kezdve a BMW tuning- és motorsport-területén tevékenykedett, mígnem 1978-ban a BMW AG modelljeinek műszaki alapjaira épülő gépkocsikat kezdett kreálni. A csaknem 300 embert foglalkoztató társaság 1983 óta hivatalos autógyártóként van bejegyezve Németországban. Az ALPINA Buchloe-i üzemében 2021-ben csaknem 2 000 darab gépkocsi látott napvilágot. Németország és Európa mellett a társaság legnélkülözhetetlenebb piaca Japán, az Egyesült Államok és a Közel-Kelet. A családi vállalkozás második fő üzletága az ALPINA borászat.